Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1583
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCampos, Judas Tadeu Dept_BR
dc.date.accessioned2019-09-11T20:58:46Z-
dc.date.available2019-09-11T20:58:46Z-
dc.date.issued2007-
dc.citation.volume28pt_BR
dc.citation.issue99pt_BR
dc.citation.spage589-
dc.citation.epage606-
dc.identifier.doi10.1590/S0101-73302007000200015pt_BR
dc.identifier.issn1678-4626-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1583-
dc.description.abstractThe parties promoted by the Brazilian schools during the month of June mainly aim at pupils' entertainment. Yet, they also offer a prejudiced view of the caipira culture, which, along the centuries, has marked the way of life of the inhabitants of the State of São Paulo. Apparently, no teachers or pupils seem to realize this aspect. This text seeks to understand why the school community preserves such a paradoxical behavior in an educational institution.en
dc.description.abstractAs festas juninas que são promovidas nas escolas têm como principal finalidade a ludicidade. Mas também apresentam uma face preconceituosa, em relação à cultura caipira, que durante séculos marcou o modo de vida dos moradores do estado de São Paulo. Aparentemente, nem os professores nem os alunos percebem esse aspecto negativo. O artigo procura compreender os motivos que levam a comunidade escolar a conservar esse comportamento paradoxal numa instituição educativa.pt_BR
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-11T20:58:46Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2007en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherCentro de Estudos Educação e Sociedade - Cedes-
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.ispartofEducação & Sociedade-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceScielopt_BR
dc.subject.otherFests Partiesen
dc.subject.otherCaipira cultureen
dc.subject.otherPrejudiceen
dc.subject.otherFestas juninaspt_BR
dc.subject.otherCultura caipirapt_BR
dc.subject.otherPreconceitopt_BR
dc.titleFestas juninas nas escolas: lições de preconceitosen
dc.title.alternativeJune parties in schools: lesson of prejudice-
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.affiliation[Campos, Judas Tadeu de] Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Brazil-
dc.description.affiliationCampos, Judas Tadeu de] Universidade de Taubaté-
dc.subject.researchareaEducation & Educational Researchen
dc.subject.researchareaSociologyen
dc.subject.scieloareaEducation & Educational Researchen
dc.subject.scieloareaSociologyen
dc.identifier.scieloSCIELO:S0101-73302007000200015-
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S0101-73302007000200015.pdf449.46 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons