Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1622
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChamon, Edna Maria Querido de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2019-09-11T20:58:49Z-
dc.date.available2019-09-11T20:58:49Z-
dc.date.issued2006-
dc.citation.volume0pt_BR
dc.citation.issue44pt_BR
dc.citation.spage89-
dc.citation.epage109-
dc.identifier.doi10.1590/S0102-46982006000200005pt_BR
dc.identifier.issn1982-6621-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1622-
dc.description.abstractConsidering the relevance of works about continuing teacher education, we have conducted a research with 189 teachers enrolled in an education program to evaluate it. The theoretical framework supporting our analysis is based on the conceptual, psychological, and professional characteristics that guide the education design. The research showed the presence of these three components with variable levels of domination. Particularly, the research work represented by the thesis developed by the students during the education program was one of the main aggregation points of these components. It was possible to observe the model adequacy to a continuing education analysis.en
dc.description.abstractTendo em vista a importância e atualidade dos trabalhos sobre formação continuada de professores, realizou-se uma pesquisa junto a 189 professores da rede estadual de ensino do estado de São Paulo para avaliar uma formação que eles cursavam. O quadro teórico que apoiou a análise baseou-se nas características conceituais, psicológicas e profissionais que orientam o desenho de uma formação. A pesquisa mostrou que a formação proposta apresentou componentes dos três pólos do modelo teórico, com dominância variável entre eles. Em particular, o trabalho de pesquisa de conclusão de curso, representado pela monografia que os professores desenvolveram sobre tema educacional, foi um dos principais elementos aglutinadores desses três pólos. Foi possível, também, observar a adequação do modelo para a análise de uma formação continuada.pt_BR
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-11T20:58:49Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2006en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherFaculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais-
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.ispartofEducação em Revista-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceScielopt_BR
dc.subject.otherContinuing Teacher Educationen
dc.subject.otherEducation Modelen
dc.subject.otherTeaching Professionen
dc.subject.otherFormação Continuadapt_BR
dc.subject.otherModelo de Formaçãopt_BR
dc.subject.otherProfissão Docentept_BR
dc.titleUm modelo de formação e sua aplicação em educação continuadaen
dc.title.alternativeAn education model and its application for continuing education-
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.affiliation[Chamon, Edna Maria Querido de Oliveira] Universidade de Taubaté, Brazil-
dc.subject.researchareaEducation & Educational Researchen
dc.subject.scieloareaEducation & Educational Researchen
dc.identifier.scieloSCIELO:S0102-46982006000200005-
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S0102-46982006000200005.pdf901.74 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons