Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1622
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Chamon, Edna Maria Querido de Oliveira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-09-11T20:58:49Z | - |
dc.date.available | 2019-09-11T20:58:49Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.citation.volume | 0 | pt_BR |
dc.citation.issue | 44 | pt_BR |
dc.citation.spage | 89 | - |
dc.citation.epage | 109 | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0102-46982006000200005 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1982-6621 | - |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1622 | - |
dc.description.abstract | Considering the relevance of works about continuing teacher education, we have conducted a research with 189 teachers enrolled in an education program to evaluate it. The theoretical framework supporting our analysis is based on the conceptual, psychological, and professional characteristics that guide the education design. The research showed the presence of these three components with variable levels of domination. Particularly, the research work represented by the thesis developed by the students during the education program was one of the main aggregation points of these components. It was possible to observe the model adequacy to a continuing education analysis. | en |
dc.description.abstract | Tendo em vista a importância e atualidade dos trabalhos sobre formação continuada de professores, realizou-se uma pesquisa junto a 189 professores da rede estadual de ensino do estado de São Paulo para avaliar uma formação que eles cursavam. O quadro teórico que apoiou a análise baseou-se nas características conceituais, psicológicas e profissionais que orientam o desenho de uma formação. A pesquisa mostrou que a formação proposta apresentou componentes dos três pólos do modelo teórico, com dominância variável entre eles. Em particular, o trabalho de pesquisa de conclusão de curso, representado pela monografia que os professores desenvolveram sobre tema educacional, foi um dos principais elementos aglutinadores desses três pólos. Foi possível, também, observar a adequação do modelo para a análise de uma formação continuada. | pt_BR |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-09-11T20:58:49Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2006 | en |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais | - |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Educação em Revista | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | * |
dc.source | Scielo | pt_BR |
dc.subject.other | Continuing Teacher Education | en |
dc.subject.other | Education Model | en |
dc.subject.other | Teaching Profession | en |
dc.subject.other | Formação Continuada | pt_BR |
dc.subject.other | Modelo de Formação | pt_BR |
dc.subject.other | Profissão Docente | pt_BR |
dc.title | Um modelo de formação e sua aplicação em educação continuada | en |
dc.title.alternative | An education model and its application for continuing education | - |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.affiliation | [Chamon, Edna Maria Querido de Oliveira] Universidade de Taubaté, Brazil | - |
dc.subject.researcharea | Education & Educational Research | en |
dc.subject.scieloarea | Education & Educational Research | en |
dc.identifier.scielo | SCIELO:S0102-46982006000200005 | - |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
S0102-46982006000200005.pdf | 901.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License