Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1651
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNatário, Elisete Gomespt_BR
dc.contributor.authorSantos, Acácia Aparecida Angeli dospt_BR
dc.date.accessioned2019-09-12T16:25:44Z-
dc.date.available2019-09-12T16:25:44Z-
dc.date.issued2010-
dc.citation.volume27pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage355-
dc.citation.epage364-
dc.identifier.doi10.1590/S0103-166X2010000300007pt_BR
dc.identifier.issn1982-0275-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1651-
dc.description.abstractThe objective of this work was to investigate the contributions of a program offered to health monitors in undergraduate courses at a private university in the state of São Paulo. The study concentrated on the following categories: a) the clarification of the role and function of the monitor; b) their interest in an academic career. Nineteen monitors took part in the program, completing two similar questionnaires, at the beginning and at the end of the program, and they also provided written statements about the activity. Results indicate that, after the program, participants had a better understanding of the monitor's role and function, mainly with regard to the following points: a) the bond between monitors and lecturers; b) the importance of the emotional support given to the students by the monitor and the greater interest in an academic career.en
dc.description.abstractO objetivo deste trabalho foi investigar as contribuições de um programa para monitores da área da saúde de uma universidade particular do Estado de São Paulo. As principais categorias trabalhadas foram o esclarecimento sobre o papel e a função do monitor e o interesse pela carreira docente. Participaram 19 monitores, que responderam a dois questionários semiabertos (o primeiro aplicado no início e o segundo, similar, no final do programa) e elaboraram um depoimento escrito. O resultado indica que, após o programa, os participantes apresentaram maior esclarecimento sobre o papel e a função do monitor em relação ao vínculo da monitoria com a docência e à valorização das atividades de apoio emocional aos monitorados e maior interesse pela carreira docente.pt_BR
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-12T16:25:44Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2010en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherPrograma de Pós-Graduação em Psicologia, Pontifícia Universidade Católica de Campinas-
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.ispartofEstudos de Psicologia (Campinas)-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceScielopt_BR
dc.subject.otherLearningen
dc.subject.otherTeachersen
dc.subject.otherCollegesen
dc.subject.otherAprendizagempt_BR
dc.subject.otherProfessorespt_BR
dc.subject.otherUniversidadespt_BR
dc.titlePrograma de monitores para o ensino superioren
dc.title.alternativeMonitor program for university education-
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.contributor.orcidANGELI DOS SANTOS, ACACIA APARECIDA https://orcid.org/0000-0002-8599-7465pt_BR
dc.description.affiliation[Natário, Elisete Gomes; Santos, Acácia Aparecida Angeli dos] Universidade de Taubaté, Brazil-
dc.description.affiliationSantos, Acácia Aparecida Angeli dos] Universidade São Francisco, Brazil-
dc.description.affiliationNatário, Elisete Gomes] Universidade Metropolitana de Santos, Brazil-
dc.subject.researchareaPsychologyen
dc.subject.scieloareaPsychology, Multidisciplinaryen
dc.identifier.scieloSCIELO:S0103-166X2010000300007-
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S0103-166X2010000300007.pdf637.06 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons