Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1651
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Natário, Elisete Gomes | pt_BR |
dc.contributor.author | Santos, Acácia Aparecida Angeli dos | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-09-12T16:25:44Z | - |
dc.date.available | 2019-09-12T16:25:44Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.citation.volume | 27 | pt_BR |
dc.citation.issue | 3 | pt_BR |
dc.citation.spage | 355 | - |
dc.citation.epage | 364 | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0103-166X2010000300007 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1982-0275 | - |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1651 | - |
dc.description.abstract | The objective of this work was to investigate the contributions of a program offered to health monitors in undergraduate courses at a private university in the state of São Paulo. The study concentrated on the following categories: a) the clarification of the role and function of the monitor; b) their interest in an academic career. Nineteen monitors took part in the program, completing two similar questionnaires, at the beginning and at the end of the program, and they also provided written statements about the activity. Results indicate that, after the program, participants had a better understanding of the monitor's role and function, mainly with regard to the following points: a) the bond between monitors and lecturers; b) the importance of the emotional support given to the students by the monitor and the greater interest in an academic career. | en |
dc.description.abstract | O objetivo deste trabalho foi investigar as contribuições de um programa para monitores da área da saúde de uma universidade particular do Estado de São Paulo. As principais categorias trabalhadas foram o esclarecimento sobre o papel e a função do monitor e o interesse pela carreira docente. Participaram 19 monitores, que responderam a dois questionários semiabertos (o primeiro aplicado no início e o segundo, similar, no final do programa) e elaboraram um depoimento escrito. O resultado indica que, após o programa, os participantes apresentaram maior esclarecimento sobre o papel e a função do monitor em relação ao vínculo da monitoria com a docência e à valorização das atividades de apoio emocional aos monitorados e maior interesse pela carreira docente. | pt_BR |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-09-12T16:25:44Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2010 | en |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Programa de Pós-Graduação em Psicologia, Pontifícia Universidade Católica de Campinas | - |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Estudos de Psicologia (Campinas) | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | * |
dc.source | Scielo | pt_BR |
dc.subject.other | Learning | en |
dc.subject.other | Teachers | en |
dc.subject.other | Colleges | en |
dc.subject.other | Aprendizagem | pt_BR |
dc.subject.other | Professores | pt_BR |
dc.subject.other | Universidades | pt_BR |
dc.title | Programa de monitores para o ensino superior | en |
dc.title.alternative | Monitor program for university education | - |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.contributor.orcid | ANGELI DOS SANTOS, ACACIA APARECIDA https://orcid.org/0000-0002-8599-7465 | pt_BR |
dc.description.affiliation | [Natário, Elisete Gomes; Santos, Acácia Aparecida Angeli dos] Universidade de Taubaté, Brazil | - |
dc.description.affiliation | Santos, Acácia Aparecida Angeli dos] Universidade São Francisco, Brazil | - |
dc.description.affiliation | Natário, Elisete Gomes] Universidade Metropolitana de Santos, Brazil | - |
dc.subject.researcharea | Psychology | en |
dc.subject.scieloarea | Psychology, Multidisciplinary | en |
dc.identifier.scielo | SCIELO:S0103-166X2010000300007 | - |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
S0103-166X2010000300007.pdf | 637.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License