Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1711
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNoronha, Ana Paula Portopt_BR
dc.contributor.authorMattos, Rosângela Maria de Carli Bueript_BR
dc.date.accessioned2019-09-12T16:25:49Z-
dc.date.available2019-09-12T16:25:49Z-
dc.date.issued2006-
dc.citation.volume10pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage223-
dc.citation.epage233-
dc.identifier.doi10.1590/S1413-85572006000200006pt_BR
dc.identifier.issn2175-3539-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1711-
dc.description.abstractThe objective of the present work is to compare the systems of Koppitz correction and the B-SPG. It was used as sample 85 protocols of six children about ten years old that had been directed to the Clinic-School of Psychology of an University Center of the South of Minas Gerais. The results evidence that two systems measure similar construct, therefore positive and significant correlations were found between the scores of both. The correlations had been positive and significant with the age, however SPG system got grouping condition better. In relation to the complaints the pertaining to school difficulties had only obtained significant positive correlation for both the systems. The comparison of the criteria indicates that the systems there is sensitivity to catch the visomotor immaturity, with bigger prominence to the B-SPG because there is capacity to identify the mistake’s quality.en
dc.description.abstractEl objetivo de este trabajo es comparar los sistemas de corrección de Koppitz y el B-SPG. Se utilizó como muestra 85 protocolos de niños de seis a diez años que fueron encaminados a la Clínica-Escuela de Psicología de un centro universitario del sur de Minas Gerais. Los resultados mostraron que los dos sistemas miden constructos similares, pues hubo correlación positiva y significativa entre las puntuaciones de ambos. Las correlaciones fueron positivas y significativas con la edad, pese a el sistema B-SPG obtener una mejor condición de agrupamiento. En relación a las quejas solamente las dificultades escolares consiguieron correlación positiva significativa para ambos sistemas. La comparación de los criterios indica que los sistemas poseen sensibilidad para captar la inmadurez visomotora, con mayor destaque al B-SPG por poseer capacidad de identificar la calidad del error.es
dc.description.abstractO objetivo do presente trabalho é comparar os sistemas de correção Koppitz e o B-SPG. Usou-se como amostra 85 protocolos de crianças de seis a dez anos que foram encaminhadas à Clínica-Escola de Psicologia de um centro universitário do sul de Minas Gerais. Os resultados evidenciam que os dois sistemas medem construtos similares, pois houve correlação positiva e significativa entre os escores de ambos. As correlações foram positivas e significativas com a idade, porém o sistema B-SPG obteve melhor condição de agrupamento. Em relação às queixas somente as dificuldades escolares conseguiram correlação positiva significativa para ambos os sistemas. A comparação dos critérios indica que os sistemas possuem sensibilidade para captar a imaturidade visomotora, com maior destaque ao B-SPG por possuir capacidade de identificar a qualidade do erro.pt_BR
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-12T16:25:49Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2006en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherAssociação Brasileira de Psicologia Escolar e Educacional (ABRAPEE)-
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.ispartofPsicologia Escolar e Educacional-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceScielopt_BR
dc.subject.otherBenderen
dc.subject.otherB-SPG Systemen
dc.subject.otherVisomotor maturityen
dc.subject.otherBenderes
dc.subject.otherSistema B-SPGes
dc.subject.otherMadurez visomotoraes
dc.subject.otherBenderpt_BR
dc.subject.otherSistema B-SPGpt_BR
dc.subject.otherMaturidade visomotorapt_BR
dc.titleKoppitz e Bender - Sistema de Pontuação Gradual: comparação entre sistemas de avaliaçãoen
dc.title.alternativeKoppitz e Bender - Sistema de Pontuação Gradual: omparison between systems of evaluation-
dc.title.alternativeKoppitz y Bender - Sistema de Puntuación Gradual: comparación entre sistemas de evaluación-
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.contributor.orcidNoronha, Ana Paula Porto https://orcid.org/0000-0001-6821-0299pt_BR
dc.description.affiliation[Mattos, Rosângela Maria De Carli Bueri] Centro Universitário de Itajubá - UNIVERSITAS-
dc.description.affiliationNoronha, Ana Paula Porto] Universidade São Francisco, Brazil-
dc.description.affiliationMattos, Rosângela Maria De Carli Bueri] Universidade de Taubaté, Brazil-
dc.subject.researchareaPsychologyen
dc.subject.scieloareaPsychology, Educationalen
dc.identifier.scieloSCIELO:S1413-85572006000200006-
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S1413-85572006000200006.pdf96.46 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons