Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1844
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCastro, Solange T. Ricardo Dept_BR
dc.date.accessioned2019-09-12T16:26:04Z-
dc.date.available2019-09-12T16:26:04Z-
dc.date.issued2002-
dc.citation.volume2pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage1-
dc.citation.epage9-
dc.identifier.doi10.1590/S1984-63982002000100005pt_BR
dc.identifier.issn1984-6398-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1844-
dc.description.abstractThis paper aims at discussing the results of learning opportunities, offered to English state school teachers in the Greater São Paulo, in the reconstruction of their language conceptions. The learning situations these teacher take part in, within a course which has the objective of preparing reflective teachers, are structured to integrate theoretical discussions and practical experiences (Vygotsky, 1987). The focus is on the transformations observed in the teachers' language conceptions, through their instructional choices during the preparation of lesson plans at two particular moments along the four weeks of a module which is part of the course.en
dc.description.abstractEste trabalho tem como objetivo discutir os resultados de oportunidades de aprendizagem, oferecidas a professores de inglês da rede pública estadual, na reconstrução de suas concepções de linguagem. As situações de aprendizagem de que esses professores participam, dentro de um curso que visa a formar professores reflexivos, são estruturadas para integrar discussões teóricas e experienciações práticas (Vygotsky, 1987). Discutem-se as transformações observadas nas concepções de linguagem desses professores, através das escolhas instrucionais que fazem durante o planejamento de aulas, em dois momentos ao longo das quatro semanas de um módulo integrante do curso.pt_BR
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-12T16:26:04Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2002en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherFaculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais-
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Linguística Aplicada-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceScielopt_BR
dc.titleTeoria e prática na reconstrução da concepção de linguagem do professor de línguasen
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.affiliation[Castro, Solange T. Ricardo de] Universidade de Taubaté, Brazil-
dc.subject.researchareaLinguisticsen
dc.subject.scieloareaLinguisticsen
dc.identifier.scieloSCIELO:S1984-63982002000100005-
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S1984-63982002000100005.pdf143.73 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons