Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1846
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRomero, Tania Regina de Souzapt_BR
dc.date.accessioned2019-09-12T16:26:04Z-
dc.date.available2019-09-12T16:26:04Z-
dc.date.issued2008-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage401-
dc.citation.epage420-
dc.identifier.doi10.1590/S1984-63982008000200007pt_BR
dc.identifier.issn1984-6398-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1846-
dc.description.abstractBased on research carried out with under-graduate Letters students, we aim at understanding their concepts of learning and teaching, as well as of language in order to plan actions in the University education process. Implied in this practical purpose, this contribution further discusses the role of language (Vygotsky, 1994; Smolka, 2000; Rossetti-Ferreira; Amorim; Silva, 2004), narrative (Bruner, 2002) and memory (Middleton; Brown, 2005) in the constitution of professional identity (Vieira, 1999) of future teachers of English. The linguistic analysis counts on the instrumental support of Systemic Functional Linguistics principles (Martin; Rose, 2003).en
dc.description.abstractCentramo-nos em uma pesquisa com graduandos de Letras, com o propósito de entender suas concepções sobre ensino-aprendizagem e linguagem para posterior ação educativa na Universidade. Implicada nesse objetivo prático, está a discussão do papel da linguagem (Vygotsky, 1994; Smolka, 2000; Rossetti-Ferreira; Amorim; Silva, 2004), narrativa (Bruner, 2002) e memória (Middleton; Brown, 2005) na constituição da identidade profissional (Vieira, 1999) de futuros professores de inglês. A análise lingüística dos dados é realizada com o apoio instrumental de princípios da Lingüística Sistêmico-Funcional (Martin; Rose, 2003).pt_BR
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-12T16:26:04Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2008en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherFaculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais-
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Linguística Aplicada-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceScielopt_BR
dc.subject.othereducators developmenten
dc.subject.otherlanguageen
dc.subject.othermemoryen
dc.subject.othercritical reflectionen
dc.subject.otherdesenvolvimento de educadorespt_BR
dc.subject.otherlinguagempt_BR
dc.subject.othermemóriapt_BR
dc.subject.otherreflexão críticapt_BR
dc.titleLinguagem e memória no construir de futuros professores de inglêsen
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.affiliation[Romero, Tania Regina de Souza] Universidade de Taubaté, Brazil-
dc.subject.researchareaLinguisticsen
dc.subject.scieloareaLinguisticsen
dc.identifier.scieloSCIELO:S1984-63982008000200007-
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S1984-63982008000200007.pdf497.29 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons