Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1846
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Romero, Tania Regina de Souza | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-09-12T16:26:04Z | - |
dc.date.available | 2019-09-12T16:26:04Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.citation.volume | 8 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 401 | - |
dc.citation.epage | 420 | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S1984-63982008000200007 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1984-6398 | - |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1846 | - |
dc.description.abstract | Based on research carried out with under-graduate Letters students, we aim at understanding their concepts of learning and teaching, as well as of language in order to plan actions in the University education process. Implied in this practical purpose, this contribution further discusses the role of language (Vygotsky, 1994; Smolka, 2000; Rossetti-Ferreira; Amorim; Silva, 2004), narrative (Bruner, 2002) and memory (Middleton; Brown, 2005) in the constitution of professional identity (Vieira, 1999) of future teachers of English. The linguistic analysis counts on the instrumental support of Systemic Functional Linguistics principles (Martin; Rose, 2003). | en |
dc.description.abstract | Centramo-nos em uma pesquisa com graduandos de Letras, com o propósito de entender suas concepções sobre ensino-aprendizagem e linguagem para posterior ação educativa na Universidade. Implicada nesse objetivo prático, está a discussão do papel da linguagem (Vygotsky, 1994; Smolka, 2000; Rossetti-Ferreira; Amorim; Silva, 2004), narrativa (Bruner, 2002) e memória (Middleton; Brown, 2005) na constituição da identidade profissional (Vieira, 1999) de futuros professores de inglês. A análise lingüística dos dados é realizada com o apoio instrumental de princípios da Lingüística Sistêmico-Funcional (Martin; Rose, 2003). | pt_BR |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-09-12T16:26:04Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2008 | en |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais | - |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Linguística Aplicada | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | * |
dc.source | Scielo | pt_BR |
dc.subject.other | educators development | en |
dc.subject.other | language | en |
dc.subject.other | memory | en |
dc.subject.other | critical reflection | en |
dc.subject.other | desenvolvimento de educadores | pt_BR |
dc.subject.other | linguagem | pt_BR |
dc.subject.other | memória | pt_BR |
dc.subject.other | reflexão crítica | pt_BR |
dc.title | Linguagem e memória no construir de futuros professores de inglês | en |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.affiliation | [Romero, Tania Regina de Souza] Universidade de Taubaté, Brazil | - |
dc.subject.researcharea | Linguistics | en |
dc.subject.scieloarea | Linguistics | en |
dc.identifier.scielo | SCIELO:S1984-63982008000200007 | - |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
S1984-63982008000200007.pdf | 497.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License