Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Afonsa Janaína dapt_BR
dc.contributor.authorIaochite, Roberto Tadeupt_BR
dc.contributor.authorAzzi, Roberta Gurgelpt_BR
dc.date.accessioned2019-09-12T16:26:13Z-
dc.date.available2019-09-12T16:26:13Z-
dc.date.issued2010-
dc.citation.volume16pt_BR
dc.citation.issue4pt_BR
dc.citation.spage942-
dc.citation.epage949-
dc.identifier.doi10.5016/1980-6574.2010v16n4p942pt_BR
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1932-
dc.description.abstractThe judgments made by teachers about their own abilities to teach are important for decision making and the actions that will follow over the teaching and learning process in teaching in Physical Education. In order to investigate self-efficacy beliefs of student teachers in Physical Education, 159 students from 3rd and 4th grades of undergraduate courses in Physical Education responded to Physical Educator‟s Self-efficacy scale and a questionnaire. Participants are realized with a high level of self-efficacy, recognizing the importance of mastery experiences of teaching during undergraduate classes. These results provide guidance for planning strategies to address the construction of high teaching self-efficacy beliefs during the preparation process, considering that the consequences of such beliefs are associated with engagement and involvement in the task of teaching.en
dc.description.abstractOs julgamentos feitos pelos professores acerca das próprias capacidades para ensinar são importantes para a tomada de decisão e para as ações que se seguirão ao longo do processo ensino e aprendizagem na docência em Educação Física. Com objetivo de investigar as crenças de autoeficácia de licenciandos em Educação Física, 159 alunos das 3ª e 4ª séries de cursos de licenciatura em Educação Física responderam a Escala de autoeficácia de professor de Educação Física e um questionário de caracterização. Os participantes se perceberam com um nível elevado de auto-eficácia, reconhecendo a importância da experiência direta de docência durante a formação. Esses resultados fornecem orientações para o planejamento de estratégias de ensino face à construção de crenças de auto-eficácia elevadas durante o processo formativo, haja vista que as conseqüências dessa crença estão associadas com os comportamentos de engajamento e envolvimento na tarefa de ensinar.pt_BR
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-12T16:26:13Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2010en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista-
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceScielopt_BR
dc.subject.otherSelf-efficacyen
dc.subject.otherUndergradutateen
dc.subject.otherPhysical Educationen
dc.subject.otherAuto-eficáciapt_BR
dc.subject.otherLicenciandopt_BR
dc.subject.otherEducação Físicapt_BR
dc.titleCrenças de autoeficácia de licenciandos em Educação Físicaen
dc.title.alternativePhysical Education student teacher's self-efficacy beliefs-
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.contributor.researcheridIaochite, Roberto/G-1613-2012pt_BR
dc.contributor.researcheridAzzi, Roberta/E-1938-2012pt_BR
dc.description.affiliation[Iaochite, Roberto Tadeu] Universidade de Taubaté, Brazil-
dc.description.affiliationAzzi, Roberta Gurgel] Universidade Estadual de Campinas, Brazil-
dc.description.affiliationSilva, Afonsa Janaína da] Universidade São Francisco, Brazil-
dc.subject.researchareaSport Sciencesen
dc.subject.scieloareaSport Sciencesen
dc.identifier.scieloSCIELO:S1980-65742010000400014-
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S1980-65742010000400014.pdf695.15 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons