Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1557
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mori, Mariana Ono | pt_BR |
dc.contributor.author | Valente, Tânia Cristina O. | pt_BR |
dc.contributor.author | Nascimento, Luiz Fernando Costa | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-09-11T20:58:43Z | - |
dc.date.available | 2019-09-11T20:58:43Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.citation.volume | 36 | pt_BR |
dc.citation.issue | 4 | pt_BR |
dc.citation.spage | 536 | - |
dc.citation.epage | 540 | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0100-55022012000600013 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1981-5271 | - |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1557 | - |
dc.description.abstract | The aim of this study was to to investigate the association between burnout syndrome and the academic performance of first and second year undergraduate medical students. The emotional commitment of the students varied according to which year or semester they were in, with significant differences for components of the syndrome among students with grades above and below the average, particularly for first year students. This indicates that in the course investigated the implementation of curricular reform has not added protection against burnout syndrome. An association was also found between the syndrome and the academic performance of first year students. Longitudinal studies into this subject are required in order to confirm the trends found and shed light on the interference of factors which could not be addressed in this preliminary study. | en |
dc.description.abstract | Este estudo objetivou investigar a associação entre a Síndrome de Burnout e o desempenho acadêmico de estudantes da primeira à quarta série de um curso de graduação em Medicina. O comprometimento emocional dos alunos variou conforme a série, com diferenças significativas para os componentes da síndrome entre alunos com notas acima e abaixo da média, sendo o primeiro ano o mais afetado. Isto indica que, no curso estudado, a implantação da reforma curricular não foi um fator de proteção para a Síndrome de Burnout. Constatou-se também associação entre a síndrome e o rendimento acadêmico dos estudantes em disciplinas da primeira e da segunda série. São necessários estudos longitudinais sobre o assunto para confirmar as tendências encontradas e esclarecer a interferência de fatores que não puderam ser abordados neste estudo, considerado preliminar. | pt_BR |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-09-11T20:58:43Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2012 | en |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Associação Brasileira de Educação Médica | - |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Educação Médica | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | * |
dc.source | Scielo | pt_BR |
dc.subject.other | Professional Burnout | en |
dc.subject.other | Medical Students | en |
dc.subject.other | Medical Education | en |
dc.subject.other | Esgotamento Profissional | pt_BR |
dc.subject.other | Estudantes de Medicina | pt_BR |
dc.subject.other | Educação Médica | pt_BR |
dc.title | Síndrome de Burnout e rendimento acadêmico em estudantes da primeira à quarta série de um curso de graduação em medicina | en |
dc.title.alternative | Burnout syndrome and academic performance of first- and second-year medical students | - |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.affiliation | [Valente, Tânia Cristina O.] Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro, Brazil | - |
dc.description.affiliation | Mori, Mariana Ono; Nascimento, Luiz Fernando C.] Universidade de Taubaté, Brazil | - |
dc.subject.researcharea | Health Care Sciences & Services | en |
dc.subject.scieloarea | Health Care Sciences & Services | en |
dc.identifier.scielo | SCIELO:S0100-55022012000600013 | - |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
SCIELO S0100-55022012000600013.pdf | 483.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License