Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1732
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Regina Célia Pinheiro dapt_BR
dc.contributor.authorMegid Neto, Jorgept_BR
dc.date.accessioned2019-09-12T16:25:52Z-
dc.date.available2019-09-12T16:25:52Z-
dc.date.issued2006-
dc.citation.volume12pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage185-
dc.citation.epage197-
dc.identifier.doi10.1590/S1516-73132006000200006pt_BR
dc.identifier.issn1980-850X-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1732-
dc.description.abstractThis paper deals with Brazilian postgraduate research outcomes on teachers and educators training to approach sexual education at school, aiming to know and point out its main tendencies. The methodology used in the study was the state of the art research, through the identification of 65 thesis and master degrees' dissertations which are described and analyzed, according to initial and continuous teacher's forming models; professional's features and conceptions/representations; theoretical, historical and curricular elements studied in these researches. Research outcomes show unprepared professionals in term of initial formation as well as continuous schooling.en
dc.description.abstractEste artigo estuda as produções de pós-graduação brasileiras sobre formação de professores/ educadores para o trabalho com Educação Sexual nos vários níveis escolares, com objetivo de conhecer e apontar as principais tendências dessa produção. A metodologia baseou-se na pesquisa do estado da arte, identificando 65 teses e dissertações que são descritas e analisadas, entre outros itens, quanto aos modelos de formação inicial e continuada, características e concepções/representações dos profissionais, elementos teóricos, históricos e curriculares tratados nas pesquisas. Resultados apontam profissionais despreparado,s tanto na formação inicial quanto na continuada.pt_BR
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-12T16:25:52Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2006en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherPrograma de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru.-
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.ispartofCiência & Educação (Bauru)-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceScielopt_BR
dc.subject.othersexual educationen
dc.subject.otherteachers' and educators' initial and continuous schoolingen
dc.subject.otherstate of arten
dc.subject.othereducação sexualpt_BR
dc.subject.otherformação inicial e continuada de professores/educadorespt_BR
dc.subject.otherestado da artept_BR
dc.titleFormação de professores e educadores para abordagem da educação sexual na escola: o que mostram as pesquisasen
dc.title.alternativeBackground of teachers and educators for approach to sexual education at schools: what research works show-
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.affiliation[Megid Neto, Jorge] Universidade Estadual de Campinas, Brazil-
dc.description.affiliationSilva, Regina Célia Pinheiro da] Universidade de Taubaté-
dc.subject.researchareaEducation & Educational Researchen
dc.subject.scieloareaEducation & Educational Researchen
dc.identifier.scieloSCIELO:S1516-73132006000200006-
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S1516-73132006000200006.pdf157.98 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons