Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1732
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Silva, Regina Célia Pinheiro da | pt_BR |
dc.contributor.author | Megid Neto, Jorge | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-09-12T16:25:52Z | - |
dc.date.available | 2019-09-12T16:25:52Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.citation.volume | 12 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 185 | - |
dc.citation.epage | 197 | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S1516-73132006000200006 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1980-850X | - |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1732 | - |
dc.description.abstract | This paper deals with Brazilian postgraduate research outcomes on teachers and educators training to approach sexual education at school, aiming to know and point out its main tendencies. The methodology used in the study was the state of the art research, through the identification of 65 thesis and master degrees' dissertations which are described and analyzed, according to initial and continuous teacher's forming models; professional's features and conceptions/representations; theoretical, historical and curricular elements studied in these researches. Research outcomes show unprepared professionals in term of initial formation as well as continuous schooling. | en |
dc.description.abstract | Este artigo estuda as produções de pós-graduação brasileiras sobre formação de professores/ educadores para o trabalho com Educação Sexual nos vários níveis escolares, com objetivo de conhecer e apontar as principais tendências dessa produção. A metodologia baseou-se na pesquisa do estado da arte, identificando 65 teses e dissertações que são descritas e analisadas, entre outros itens, quanto aos modelos de formação inicial e continuada, características e concepções/representações dos profissionais, elementos teóricos, históricos e curriculares tratados nas pesquisas. Resultados apontam profissionais despreparado,s tanto na formação inicial quanto na continuada. | pt_BR |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-09-12T16:25:52Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2006 | en |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Programa de Pós-Graduação em Educação para a Ciência, Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências, campus de Bauru. | - |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Ciência & Educação (Bauru) | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | * |
dc.source | Scielo | pt_BR |
dc.subject.other | sexual education | en |
dc.subject.other | teachers' and educators' initial and continuous schooling | en |
dc.subject.other | state of art | en |
dc.subject.other | educação sexual | pt_BR |
dc.subject.other | formação inicial e continuada de professores/educadores | pt_BR |
dc.subject.other | estado da arte | pt_BR |
dc.title | Formação de professores e educadores para abordagem da educação sexual na escola: o que mostram as pesquisas | en |
dc.title.alternative | Background of teachers and educators for approach to sexual education at schools: what research works show | - |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.affiliation | [Megid Neto, Jorge] Universidade Estadual de Campinas, Brazil | - |
dc.description.affiliation | Silva, Regina Célia Pinheiro da] Universidade de Taubaté | - |
dc.subject.researcharea | Education & Educational Research | en |
dc.subject.scieloarea | Education & Educational Research | en |
dc.identifier.scielo | SCIELO:S1516-73132006000200006 | - |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
S1516-73132006000200006.pdf | 157.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License