Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1844
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Castro, Solange T. Ricardo De | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-09-12T16:26:04Z | - |
dc.date.available | 2019-09-12T16:26:04Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.citation.volume | 2 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1 | - |
dc.citation.epage | 9 | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S1984-63982002000100005 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1984-6398 | - |
dc.identifier.uri | http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1844 | - |
dc.description.abstract | This paper aims at discussing the results of learning opportunities, offered to English state school teachers in the Greater São Paulo, in the reconstruction of their language conceptions. The learning situations these teacher take part in, within a course which has the objective of preparing reflective teachers, are structured to integrate theoretical discussions and practical experiences (Vygotsky, 1987). The focus is on the transformations observed in the teachers' language conceptions, through their instructional choices during the preparation of lesson plans at two particular moments along the four weeks of a module which is part of the course. | en |
dc.description.abstract | Este trabalho tem como objetivo discutir os resultados de oportunidades de aprendizagem, oferecidas a professores de inglês da rede pública estadual, na reconstrução de suas concepções de linguagem. As situações de aprendizagem de que esses professores participam, dentro de um curso que visa a formar professores reflexivos, são estruturadas para integrar discussões teóricas e experienciações práticas (Vygotsky, 1987). Discutem-se as transformações observadas nas concepções de linguagem desses professores, através das escolhas instrucionais que fazem durante o planejamento de aulas, em dois momentos ao longo das quatro semanas de um módulo integrante do curso. | pt_BR |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2019-09-12T16:26:04Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2002 | en |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais | - |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Linguística Aplicada | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | * |
dc.source | Scielo | pt_BR |
dc.title | Teoria e prática na reconstrução da concepção de linguagem do professor de línguas | en |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.affiliation | [Castro, Solange T. Ricardo de] Universidade de Taubaté, Brazil | - |
dc.subject.researcharea | Linguistics | en |
dc.subject.scieloarea | Linguistics | en |
dc.identifier.scielo | SCIELO:S1984-63982002000100005 | - |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
S1984-63982002000100005.pdf | 143.73 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License