Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Elisabeth Ramos Dapt_BR
dc.date.accessioned2019-09-12T16:26:04Z-
dc.date.available2019-09-12T16:26:04Z-
dc.date.issued2003-
dc.citation.volume3pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage57-
dc.citation.epage68-
dc.identifier.doi10.1590/S1984-63982003000100005pt_BR
dc.identifier.issn1984-6398-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1845-
dc.description.abstractThe Critical thinking development is one of the main objectives present in the National Curriculum Parameters, as it is clear their intention of promoting teaching which is directed to the construction of citizens. Moreover, the work with argumentation is considered an important factor in the exercise of citizenship. We believe that the practice related to the identification or selection of arguments may be an excellent opportunity for the development of critical sense, if the teacher has some theoretical knowledge about the subject and uses an adequate methodology. Thus, The objective of this paper is to offer theoretical explanations and practical suggestions for the development the students' critical capacity on arguments choice or identification in text production.en
dc.description.abstractO desenvolvimento do senso crítico é um dos principais objetivos presentes nos Parâmetros Curriculares Nacionais, já que neles se torna clara a intenção de promover um ensino voltado para a formação de cidadãos. Além disso, o trabalho com a argumentação é considerado fator relevante para o exercício de cidadania. Acreditamos que a prática relativa à identificação ou seleção de argumentos pode ser uma excelente oportunidade para o desenvolvimento do senso crítico, desde que o professor possua alguns referenciais teóricos sobre o assunto e empregue uma metodologia adequada. Assim sendo, o objetivo deste trabalho é oferecer esclarecimentos teóricos e sugestões práticas de como desenvolver a capacidade crítica do aluno na escolha ou identificação de argumentos na produção de textos.pt_BR
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-09-12T16:26:04Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2003en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherFaculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais-
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Linguística Aplicada-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.sourceScielopt_BR
dc.titleO desenvolvimento do senso crítico no exercido de identificação e escolha de argumentosen
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.affiliation[Silva, Elisabeth Ramos da] Universidade de Taubaté, Brazil-
dc.subject.researchareaLinguisticsen
dc.subject.scieloareaLinguisticsen
dc.identifier.scieloSCIELO:S1984-63982003000100005-
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons