Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/4822
metadata.dc.type: | Trabalho de Graduação |
Title: | Estudo bibliográfico visando a familiarização com o sistema de transmissão de um veículo de passeio |
Other Titles: | Bibliographic study aiming at familiarization with the transmission system of a passenger vehicle |
Authors: | Souza, Jean Lucas dos Santos Colombino, Franco Perez Canova |
Abstract: | Resumo: Visando ilustrar as diferentes opções de transmissão e câmbio disponíveis na atualidade em nosso país, equipando veículos de passeio cada vez mais eficientes, confiáveis, de fácil manutenção e capazes de realizar o transporte de passageiros e bagagens em ruas e estradas, optou-se por se realizar uma pesquisa bibliográfica e exploratória, demonstrando a crescente otimização dos sistemas de transmissão para os veículos de passeio. Foram analisadas as características positivas e negativas de cada tipo, as quais foram ressaltadas, resumidamente, em um quadro demonstrativo. Abstract: Aiming to illustrate the different transmission and exchange options available in our country today, equipping strollers that are increasingly efficient, reliable, easy to maintain and capable of carrying passengers and luggage on streets and on highways, we opted for to carry out a bibliographical and exploratory research, demonstrating the increasing optimization of the transmission systems for the walking vehicles. The positive and negative characteristics of each type were analyzed, which were briefly highlighted in a demonstration chart. |
Keywords: | Câmbio Transmissão Veículo |
metadata.dc.language: | Português |
metadata.dc.rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/4822 |
Issue Date: | 2018 |
Appears in Collections: | Engenharia Mecânica - Trabalhos de Graduação |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Franco Perez Canova Colombino - Jean Lucas dos Santos Souza.pdf | 910.76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.