Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/4551
metadata.dc.type: Trabalho de Graduação
Title: Perspectivas da logística de e-commerce na gestão da cadeia de suprimentos
Other Titles: Perspectives of e-commerce logistics in supply chain management
Authors: Silva, Douglas José da, 1995-
Cardoso, Rafaela Fonseca, 1997-
Abstract: Resumo: O presente estudo aborda o tema Perspectivas da Logística de E-commerce na Gestão da Cadeia de Suprimentos, em que o objetivo da economia nacional e internacional está relacionado à obtenção de conexões entre o e-commerce e a satisfação do cliente. Com a popularização do acesso à internet e as vicissitudes no perfil de compra dos clientes, várias organizações compreenderam que as possibilidades de expansão de seus empreendimentos estão associadas a uma logística e supply chain management eficientes. Desse modo, as empresas se adaptaram para atender as necessidades do mercado virtual otimizando a distribuição e a venda, fortalecendo a área de logística que, na plataforma digital, visa ao êxito nas negociações. A metodologia do presente estudo é embasada em conceitos que atendem a pesquisa com seu tema principal, deste modo, a atual pesquisa teve uma abordagem qualitativa exploratória. O desenvolvimento desta matéria foi feito frente aos conceitos de autores e estudiosos da área, trazendo à luz para uma contextualização primária, o debate sobre a logística de e-commerce na gestão da cadeia de suprimentos. Conclui-se que se faz necessário compreender os elementos que permeiam as nuances logísticas em um cenário e-commerce, haja vista que a gestão da cadeia de suprimentos requer uma visão aprofundada dos processos organizacionais de forma holística.
Abstract: The present study addresses the theme Perspectives of E-commerce Logistics in Supply Chain Management, in which the objective of the national and international economy is related to obtaining connections between e-commerce and customer satisfaction. With the popularization of Internet access and the vicissitudes in the purchasing profile of the clients, several organizations understood that the possibilities of expansion of their ventures are associated with efficient logistics and supply chain management. In this way, companies have adapted to meet the needs of the virtual market by optimizing distribution and sales, strengthening the area of logistics that, in the digital platform, aims at the success in the negotiations. The methodology of the present study is based on concepts that meet the research with its main theme, in this way, the current research had a qualitative exploratory approach. The development of this subject was done in the context of the concepts of authors and scholars of the area, bringing to light for a primary contextualization the debate on e-commerce logistics in the supply chain management. It is concluded that it is necessary to understand the elements that permeate the logistic nuances in an e-commerce scenario, given that supply chain management requires an in-depth view of organizational processes in a holistic way. .
Keywords: Comércio eletrônico
Logística
Cadeia de suprimentos
metadata.dc.language: Português
metadata.dc.rights: Acesso Aberto
URI: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/4551
Issue Date: 2019
Appears in Collections:Engenharia Mecânica - Trabalhos de Graduação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Douglas Jose da Silva - Rafaela Fonseca Cardosos.pdf663.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.