Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1583
metadata.dc.type: | Artigo de Periódico |
Title: | Festas juninas nas escolas: lições de preconceitos |
Other Titles: | June parties in schools: lesson of prejudice |
Authors: | Campos, Judas Tadeu De |
Abstract: | The parties promoted by the Brazilian schools during the month of June mainly aim at pupils' entertainment. Yet, they also offer a prejudiced view of the caipira culture, which, along the centuries, has marked the way of life of the inhabitants of the State of São Paulo. Apparently, no teachers or pupils seem to realize this aspect. This text seeks to understand why the school community preserves such a paradoxical behavior in an educational institution. As festas juninas que são promovidas nas escolas têm como principal finalidade a ludicidade. Mas também apresentam uma face preconceituosa, em relação à cultura caipira, que durante séculos marcou o modo de vida dos moradores do estado de São Paulo. Aparentemente, nem os professores nem os alunos percebem esse aspecto negativo. O artigo procura compreender os motivos que levam a comunidade escolar a conservar esse comportamento paradoxal numa instituição educativa. |
metadata.dc.language: | Português |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Centro de Estudos Educação e Sociedade - Cedes |
metadata.dc.rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
metadata.dc.identifier.doi: | 10.1590/S0101-73302007000200015 |
URI: | http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1583 |
Issue Date: | 2007 |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
S0101-73302007000200015.pdf | 449.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License