Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1844
metadata.dc.type: Artigo de Periódico
Title: Teoria e prática na reconstrução da concepção de linguagem do professor de línguas
Authors: Castro, Solange T. Ricardo De
Abstract: This paper aims at discussing the results of learning opportunities, offered to English state school teachers in the Greater São Paulo, in the reconstruction of their language conceptions. The learning situations these teacher take part in, within a course which has the objective of preparing reflective teachers, are structured to integrate theoretical discussions and practical experiences (Vygotsky, 1987). The focus is on the transformations observed in the teachers' language conceptions, through their instructional choices during the preparation of lesson plans at two particular moments along the four weeks of a module which is part of the course.
Este trabalho tem como objetivo discutir os resultados de oportunidades de aprendizagem, oferecidas a professores de inglês da rede pública estadual, na reconstrução de suas concepções de linguagem. As situações de aprendizagem de que esses professores participam, dentro de um curso que visa a formar professores reflexivos, são estruturadas para integrar discussões teóricas e experienciações práticas (Vygotsky, 1987). Discutem-se as transformações observadas nas concepções de linguagem desses professores, através das escolhas instrucionais que fazem durante o planejamento de aulas, em dois momentos ao longo das quatro semanas de um módulo integrante do curso.
metadata.dc.language: Português
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais
metadata.dc.rights: Acesso Aberto
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
metadata.dc.identifier.doi: 10.1590/S1984-63982002000100005
URI: http://repositorio.unitau.br/jspui/handle/20.500.11874/1844
Issue Date: 2002
Appears in Collections:Artigos de Periódicos

Files in This Item:
File SizeFormat 
S1984-63982002000100005.pdf143.73 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons